Segt

I torsdags var det Förskolans dag  och då är det utklädnad som gäller, så jag lämnade en vampyrdrottning och en tomte på dagis!  

   

Sen åkte jag til tjejen jag är kontaktperson åt, köpte med mig lite go fika så vi invigde hennes balkong i nya lägenheten å vi hade tur som fick sol!!  

 Digestive, vaniljkvarg och jordgubbar, enkelt, gott å inte allt för onyttigt!! 👍🏼 Å det är ju riktigt roligt att vi trivs ihop! 

Å i fredags så kände jag mig rätt ok, ganska pigg å alert, men som en handvändning så höll jag på att somna när vi va hos tandläkaren! Å vilken tur vi hade att Konsum hade nån ”Konsum-dag” så där fick man köpa Parisare för 10:- å så bjöd dom på tårta, så då va ju lunchen fixad!  

     

Sen åkte vi ut till stugan å dona innan vi åkte hem igen och hämtade mannen i familjen! Å när vi kom till stugan igen så gjorde jag egna hamburgare på lokal köttfärs, å jisses va torr dom vart… Men men kanske hittar nått bättre recept nästa gång! Köttfärsen i sig va ju god så absolut kommer jag handla från Strömdala hädanefter! 👍🏼 Mannen somnade vid 19 ca i fredags, han va riktigt trött.. Men barnen hade svårt att somna för dom va så uppspelta över att dom skulle åka tåg in till stan med farmor deras på lördagen, inget som händer så ofta. Men till slut så, å då kunde äntligen jag oxå somna! Jag hade ju stalljouren i helgen så det va bara upp å hoppa 5:45. Å det va då en jäkla tur att världens bästa S hjälpte mig… Eftersom det va första gången jag skulle ha jouren och även fast jag vet att man ska ha jouren med en till så frågade jag S ifall hon kunde komma å hjälpa mig då.  Och som sagt vilken jäkla tur att jag gjorde det, för annars hade jag stått där alldeles SJÄLV!! för det dök inte upp nån fler! Läste listan i stallet och hittade numret till hen som skulle joura med mig, så jag slängde iväg ett mess å frågade när hen skulle dyka upp… Å till svar fick jag att hen hade slutat för 3 månader sen så nått blivit fel i kommunikationen.. Som tur va så var det en trevlig pappa jag pratade med så det ordnade sig på bästa sätt! Men att det ska vara så svårt att få nån ordning på information!! 

Nog om detta! Tror jag fortsätter om helgen imorrn för nu ska jag se några avsnitt Hem till gården. 😘 

#hemmapå33an 

Lämna en kommentar