Sixten

Till att börja med så va det inte roligt igårkväll/natt! Började redan natten till igår så kräktes Sixten, men han brukar kunna kräkas ibland om han hittar nått olämpligt på golvet tex eller har tvättat sig å svalt päls. 

Men så under gårdagen så va han jättelös i magen och va jätte loj, tillslut upptäcker vi på kvällen att hans nog va jättesvullen!!  

 Lite svårt att få på bild! Han va som svullen på höjden först å sen va det nästan så man såg hur svullnaden förflytta sig och blir mer bred! Började med att ta av honom fästingbandet å sen ringde jag jour veterinären. Fick prata med en sköterska eftersom veterinären just fått en akut Op, men hon rådfrågade och jag skulle kolla så det inte satt sig på andningen . 

Så han fick ligga i en bur bredvid min sida av sängen å så låg jag med armen i buren å handen på honom för att kunna känna! Kl 2 vaknade jag med ett ryck och började känna på honom, han va kall och alldeles stilla, och jag upplevde hon som hård i kroppen, likstel alltså! Fy fasen, började stortjuta å väckte sambon, han började klä sig och försökte trösta, han tänkte att han måste ju bära ut buren och Sixten, å när han kollar ner i buren så tittar Sixten förvirrat upp på honom! Så han va då absolut inte död men däremot sov han nog ganska djupt!! 👍🏼😂 Jag försökte hålla mig lugn, och efter ca 1 timme så somnade vi om igen! Vilken pärs!! 

Redan nu i morse hade svullnaden gått ner och nu är det helt borta! 

#hemmapå33an

Lämna en kommentar